Bezwaar maken of een klacht melden

Het ds. Pierson gaat zorgvuldig om met eventuele klachten en zal altijd proberen de klacht in onderling overleg met de betrokkenen op een bevredigende manier op te lossen. Iedereen die deel uitmaakt van de school (ouder(s)/verzorger(s), leerlingen, medewerkers, stagiaires, enz.) kan een klacht indienen. Het meest wenselijke is de klacht bij de direct betrokkene te uiten, mondeling of schriftelijk. Als dat echter gelet op de aard van de klacht niet mogelijk is, of indien de afhandeling niet naar tevredenheid heeft plaatsgevonden, kan de klacht besproken worden met een van de vertrouwenspersonen en/of kan aan de hand van deze klachtenregeling een klacht worden ingediend. 

De school is aangesloten bij de volgende commissie: 

  • ORION-klachtencommissie (t/m 31/12/2024). Het reglement van de ORION-klachtencommissie is terug te vinden op de website van de ORION scholen.
  • De Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC) (v.a 01/01/2025). De procedure is terug te vinden op de website van de LKC. 

Als u bezwaar wilt maken tegen een besluit van de examencommissie, kunt u dit indienen bij de commissie van beroep voor examens

Klachtenmeldingen over seksuele intimidatie, seksueel misbruik, discriminatie, ernstig psychisch of fysiek geweld kunnen ook gemeld worden bij het meldpunt vertrouwensinspecteurs van de Rijksoverheid (0900 – 111 3 111)